afstudeerplan - 1 EC

een grove opzet van hoe de student het derde en vierde jaar wil doorlopen, en hoe hij/zij wil afstuderen

algemene typering en inhoud 
In het voorjaar van het tweede studiejaar zullen de studenten met de vaste docenten één of twee dagen besteden aan het vooruit kijken naar het derde en vierde jaar, en naar de toekomst die daarachter ligt. Wat kun je allemaal aanpakken als scenarioschrijver, hoe kun je je specialiseren? Op basis van de gesprekken die gedurende die dagen gevoerd worden, de adviezen die de student daar heeft gekregen, en de informatie die de student van de docenten krijgt, schrijft hij/zij een afstudeerplan over het derde en vierde jaar. Hierin geeft de student globaal aan of hij zich wil richten op speelfilm of serie, waar hij/zij aan denkt als het gaat over stage lopen, over samen schrijven, of juist over zelfstandig onderzoek doen, en of hij zij wel of niet per se een derde- en vierdejaars film wilt schrijven.

leerdoel
Na afloop van dit onderdeel heeft de student een beter beeld van de mogelijkheden van het derde en vierde jaar, en eigen route hierin uitgestippeld.

competenties
2, 5, 7, 10

onderwijsvorm
zelfwerkzaamheid, evaluatiegesprek

docenten
Anne van Melick, Rob Arends, Hans Heesen

toetsvorm
afstudeerplan

beoordeling

  • een positieve beoordeling van het plan (O/V beoordeling)


studiebelasting
1 EC (28 uur)

Delen