specialisatie 5: zelfpresentaties

samenwerken, verder ontwikkelen van het vakmanschap en ontdekken van een eigen signatuur.

(samen met studenten cinematography en sound design)

algemene typering en inhoud
Behalve uit specifieke lessen, bestaat dit blok vooral uit het maken van meerdere korte opdrachten, waarmee de student zichzelf presenteert. Bij de oefeningen ligt de nadruk enerzijds in het samenwerken en anderzijds op het ontwikkelen van het vakmanschap als maker en het ontdekken van een eigen signatuur. De eerste oefening wordt gemaakt in samenwerking met studierichtingen Cinematography en Sound design, waarbij onder meer gekeken wordt of een regisseur zijn/haar ideeën ook kan overbrengen op een crew en of de regisseur in staat is om een constructieve wijze samen te werken. Verder schrijft de student een filmplan dat beoordeeld wordt door docenten van de regie afdeling en maakt de student op basis van het plan een film over een door de vakklas regie gegeven thema. De periode wordt afgesloten met een klassikale evaluatie en een individueel eindgesprek met iedere student.

leerdoelen
Na afloop heeft de student:

  • (nieuwe) ervaring opgedaan in het samenwerken met een crew
  • (nieuwe) ervaring opgedaan in het maken van de vertaalslag van een verhaal vertellen op papier naar een verhaal vertellen in beeld en geluid

competenties
1, 2, 3, 4, 8, 10, 11

onderwijsvorm
werkcolleges en zelf uit te voeren opdrachten

docenten
Annemiek van der Zanden, Mick van Rossum, Ben Zijlstra, e.a.

Delen