ontwikkeling derdejaars fictiefilm - 4 EC

in samenspraak ontwikkelen van het script en de regievisie

voor wie
Studenten Regie Fictie, Productie en Scenario (RPS).

algemene typering en inhoud
De opstart van de derdejaars oefening valt in drie delen.

In het begin van het derde jaar wordt het idee en/of thema voor de derdejaars oefening gepresenteerd door de regisseurs aan de hun RPS-collega’s en de docenten regie, scenario en productie.

In etappes werkt de scenariostudent i.s.m. regie- en productiestudent naar een definitief scenario toe, met  schrijftijd voor het ontwikkelen van de eerste tot en met de derde versie. Elke dinsdag zijn er RPS-spreekuren, waarin de verschillende versies worden besproken.

Aan de hand van praktijkvoorbeelden (fragmenten uit scenario's en films) worden regievisie en -aanpak geanalyseerd en besproken. De student schrijft zijn/haar eigen regievisie voor de derdejaars fictie.

voorwaarden en faciliteiten

planning van het ontwikkelingstraject

leerdoel
Het ontwikkelen en schrijven van het script voor de derdejaars oefening.

Het ontwikkelen van een coherente regievisie en daaruit voortvloeiend een coherente regieaanpak.

competenties
1, 2, 3, 5

onderwijsvorm
begeleide praktijkoefening

docenten/coaches
Mart Dominicus, Rob Arends, Annemiek van Gorp

toets
Voor beoordeling van de opdrachten/praktijkoefening is 80% aanwezigheid en actieve participatie vereist.

beoordeling
- voldoende beoordeling van traject scriptontwikkeling derdejaars fictie [v/o-beoordeling]
- voldoende beoordeling van regieconcept derdejaars fictie [v/o-beoordeling]

studiebelasting
4 EC (12 uur)

Delen