derde jaar: verdiepen en experimenteren

programma

1. gemeenschappelijke basistheorie:

  • filmanalyse III   2 EC
    vanuit filmanalyse aanscherpen van de eigen stem en artistieke en creatieve aanpak
  • genres III   2 EC
    herkennen en benoemen van genres op het gebied van fictie en van documentaire
  • film en literatuurlijst III  4 EC
    verbreden en verstevigen van je referentiekader en verder ontwikkelen van je eigen visie

2. gemeenschappelijk praktijkoefeningen:

  • commercials   3 EC
    realiseer een pakkend verhaal binnen 45 seconden
  • derdejaars fictiefilm (zie onder meesterproef 3)
    in teamverband realiseren van de benodige composites en 3D assets binnen een realistische planning

 3. vakspecifieke theorie:

  • animatiegeschiedenis   1 EC
    inleidende geschiedenis en definities, toepassingen en technieken van het medium.

4. festivals

5.  individuele opdrachten/stage:

  • stage   10 EC
    participeren in een professionele beroepspraktijk
  • meesterproef 2
    verder ontwikkelen van kennis en vaardigheden in de gekozen specialisatie(s)
    - voorbereiding   4 EC
    - uitvoering   11 EC

Voor de IMVFX studenten die voor hun Meesterproef 2 voor Unity of Karakteranimatie kiezen, werken verder aan hun Meesterproef 3 (in plaats van de 3e jaars fictiefilm)

meesterproef 3: Unity 
bedenken en uitvoeren van een interactief concept in de game-engine Unity

  • voorbereiding   5 EC
  • uitvoering   16 EC

óf:

meesterproef 3: Karakteranimatie
bedenken en uitvoeren van een eigen (of gezamenlijk) concept voor een 3D animatie

  • voorbereiding   5 EC
  • uitvoering   16 EC

óf:

meesterproef 3: verzorgen VFX bij de 3e jaars fictie films
in teamverband realiseren van de benodige composites en 3D assets binnen een realistische planning
voor Specialisaties Compositing, Maya en Houdini

  • voorbereiding   5 EC
  • uitvoering   16 EC
Delen