derde jaar: verdiepen en experimenteren
programma
1. gemeenschappelijke basistheorie:
- filmanalyse III 2 EC
vanuit filmanalyse aanscherpen van de eigen stem en artistieke en creatieve aanpak - genres III 2 EC
herkennen en benoemen van genres op het gebied van fictie en van documentaire - film en literatuurlijst III 4 EC
verbreden en verstevigen van je referentiekader en verder ontwikkelen van je eigen visie
2. gemeenschappelijk praktijkoefeningen:
- commercials 3 EC
realiseer een pakkend verhaal binnen 45 seconden - derdejaars fictiefilm (zie onder meesterproef 3)
in teamverband realiseren van de benodige composites en 3D assets binnen een realistische planning
3. vakspecifieke theorie:
- animatiegeschiedenis 1 EC
inleidende geschiedenis en definities, toepassingen en technieken van het medium.
4. festivals
- HAFF en FMX festival 2 EC
beeld vormen van de nieuwste ontwikkelingen in de VFX-industrie
5. individuele opdrachten/stage:
- stage 10 EC
participeren in een professionele beroepspraktijk - meesterproef 2
verder ontwikkelen van kennis en vaardigheden in de gekozen specialisatie(s)
- voorbereiding 4 EC
- uitvoering 11 EC
Voor de IMVFX studenten die voor hun Meesterproef 2 voor Unity of Karakteranimatie kiezen, werken verder aan hun Meesterproef 3 (in plaats van de 3e jaars fictiefilm)
meesterproef 3: Unity
bedenken en uitvoeren van een interactief concept in de game-engine Unity
- voorbereiding 5 EC
- uitvoering 16 EC
óf:
meesterproef 3: Karakteranimatie
bedenken en uitvoeren van een eigen (of gezamenlijk) concept voor een 3D animatie
- voorbereiding 5 EC
- uitvoering 16 EC
óf:
meesterproef 3: verzorgen VFX bij de 3e jaars fictie films
in teamverband realiseren van de benodige composites en 3D assets binnen een realistische planning
voor Specialisaties Compositing, Maya en Houdini
- voorbereiding 5 EC
- uitvoering 16 EC