tweede jaar: ambacht en samenwerken

programma

1. gemeenschappelijke basistheorie:

  • algemene dramaturgie II  1 EC
    verdieping van begrippen en principes uit de klassieke dramaturgie en het belang van dramaturgie voor de verschillende vakdisciplines
  • filmanalyse II  2 EC
    vanuit filmanalyse aanscherpen van de eigen stem en artistieke en creatieve aanpak
  • genres II  1 EC
    herkennen en benoemen van genres op het gebied van fictie en van documentaire
  • film- en literatuurlijst II  3 EC
    verbreden en verstevigen van je referentiekader en verder ontwikkelen van je eigen visie

2. gemeenschappelijk praktijkoefeningen:

3. vakspecifieke praktijk/theorie:

     theorie:

  • narratieve technieken   3 EC
    de vertaling van de klassieke dramaturgische principes naar veelgebruikte narratieve technieken
  • montagetheorie A   3 EC
    hoe in films in de eerste minuten een kijkafspraak wordt gemaakt met de toeschouwer
  • montagetheorie D van Docu  1 EC
    hoe de werkelijkheid wordt omgevormd tot een audiovisuele constructie
  • the way hollywood tells it  2 EC
    hoe in moderne narratieve films veel vrijer wordt omgegaan met de regels van de klassieke montage

     praktijk:

4. individuele opdrachten:

  • onderzoeksopdracht Boekverfilming  5 EC
    onderzoek de verschillen tussen drie verschillende verschijningsvormen van hetzelfde verhaal
  • vrije ruimte   3 EC
    leren en experimenteren door zelf nuttige activiteiten te kiezen/bedenken en uit te voeren

5. persoonlijke en artistieke ontwikkeling:

  • studievoortgang, RSI voorkomen  1 EC
    reflecteren op het eigen leertraject en bewust leren omgaan met de werkplek in relatie tot de eigen gezondheid
  • montage analyse A  1 EC
    analyse van de resultaten van de korte documentaire oefeningen 1 en 2
  • montage analyse B  1 EC
    analyse van de resultaten van de Studio Fictie Oefening en Locatie Fictie Oefening
Delen