tweede jaar: ambacht en samenwerken

(laatste update 6 juni 2017/AG)

algemene typering

programma

1. gemeenschappelijke basistheorie:

  • algemene dramaturgie II  1 EC
    verdieping van begrippen en principes uit de klassieke dramaturgie en het belang van dramaturgie voor de verschillende vakdisciplines
  • filmanalyse II  2 EC
    vanuit filmanalyse aanscherpen van de eigen stem en artistieke en creatieve aanpak
  • genres II  1 EC
    herkennen en benoemen van genres op het gebied van fictie en van documentaire
  • film- en literatuurlijst II  3 EC
    verbreden en verstevigen van je referentiekader en verder ontwikkelen van je eigen visie

2. gemeenschappelijk praktijkoefeningen:

3. vakspecifieke praktijk/theorie:

  • Houdini   3 EC
    kennismaking met de basisprincipes van de 3D software Houdini
  • 3D   3 EC
    inzicht verkrijgen in animatietechnieken in Maya
  • compositing A   2 EC
    D renders integreren in fotorealistisch materiaal
  • Dynamics   4 EC
    doormiddel van een combinatie van de dynamics in Maya en Houdini een shot creëren
  • compositing B   4 EC
    de principes van 3D tracking en hoe dit gebruikt kan worden voor integratie van live action materiaal
  • creature creation   5 EC
    het creëren van een creature in Maya, Houdini, Zbrush en Mari
  • techniek   1 EC
    introductie van de geschiedenis van digitale video en de basisprincipes van de omgang met hard- en software
  • tekenen   1 EC
    model en perspectief tekenen
  • karakter animatie 1   3 EC
    basisprincipes van het animeren van een 3D karakter
  • karakter animatie 2   3 EC
    verfijnen van de animatie van het 3D karakter
  • storyworlds   5 EC
    bouwen van een 3D omgeving mét interactie in de game engine Unity

4. festivals:

5. individuele opdrachten:

  • scriptie   2 EC
    onderzoek doen naar een technisch onderwerp
  • afstudeerplan  2 EC
    uitzetten van het persoonlijk leertraject voor het 3e en 4e jaar
Delen