postproductie evaluatie: presentatie

algemene typering en inhoud
Na afronding van de derdejaars films bereiden de studenten uit de vakklas Montage, samen met de regisseur en de sound designer, voor elke door hen gemonteerde film een presentatie van het gevolgde werktraject voor die in de projectiezaal zal plaatsvinden. Aan de hand van verschillende tussenversies van gemonteerde scènes, gebruikte muziek en dergelijke, ontstaat een inzichtelijk beeld van het creatieve proces in de postproductie. Samen met de studenten uit alle andere vakklassen wordt kritisch gekeken en geluisterd naar de gerealiseerde producties en via discussie wordt de eigen mening op een open en constructieve manier getoetst aan die van klasgenoten en studieleiders/docenten.

leerdoel(en)
De student leert analytisch en inhoudelijk te reflecteren op zijn of haar eigen werkzaamheden als professionele maker, zowel waar het de inhoud van de films betreft als de gevolgde werkmethode. Door de gezamenlijke opzet van de evaluatie komt ook het samenwerkingsaspect tussen de verschillende vakklassen aan bod, en leert de student om te gaan met feedback van medestudenten en begeleiders.

competenties
1, 3 en 10

docent / beoordelaar
René van Uffelen

toets(vorm)
de presentatie

beoordeling
De docent beoordeelt de presentatie op de mate waarin de student is staat is zijn of haar eigen werkzaamheden analytisch en kritisch te beschouwen, en op de manier waarop de student omgaat met feedback en kritiek.

studiepunttoekenning
Bij voldoende beoordeling op de criteria door de docent [V/O beoordeling]

studiebelasting
1 EC (28 uur)

Delen