creature creation - 5 EC

het creëren van een creature in maya, houdini,  zbrush en mari

algemene typering en inhoud
De student doorloopt een pipeline voor het maken van animaties met creatures. Hierbij doet de student ervaring op met de workflow binnen en tussen diverse softwarepakketten op het gebied van sculptural modeling, texturing, rigging en animatie. Na afronding is de student in staat het gehele proces van het maken van creature-animations zelfstandig tot een goed eind te brengen. 

leerdoel
De student raakt vertrouwd met de pipeline voor creature creation voor VFX. Het vergaren van inzicht in de “best practices” en het opdoen van ambachtelijke kennis zijn secundaire leerdoelen.

competenties
1, 4, 9

onderwijsvorm
hands-on 3D oefening en lessen

docenten
Herman Statius Muller en Rudi Nieuwenhuis

toets
opdracht:
creëer een creature en zit dit in pose in een scene.

  • een voldoende resultaat van de creature creation opdracht
  • een voldoende resultaat van de presentatie

studiebelasting
5 EC (140 uur)

 

Delen