Houdini – 3 EC

kennismaking met de basisprincipes van de 3D software Houdini

algemene typering en inhoud
De student leert om te gaan met de user interface van Houdini. Hij zal ervaring opdoen met de workflow binnen het pakket aan de hand van diverse oefeningen. Hierbij zal het gehele spectrum van taken aan de orde komen; van modelling, al dan niet procedureel, texturing, animatie, wederom al dan niet procedureel, belichting, tot en met rendering. Daarnaast zal er een begin worden gemaakt met rigid body dynamics, fluids, particles en pyro fx. Ook zal er aandacht besteed worden aan de integratie van Houdini en Maya binnen een pipeline.

leerdoel
De student maakt kennis met de basisprincipes van de 3D software Houdini.
Verder zal de student inzicht vergaren in de verschillen tussen Houdini en andere 3D pakketten zoals Maya opdat er op projectbasis een afgewogen keuze gemaakt kan worden welke software het meest geschikt is voor welke taak.

competenties
4, 5, 9

onderwijsvorm
hands-on 3D oefening

docent
Rudi Nieuwenhuis

toets
opdrachten in de les

studiebelasting
3 EC (84 uur)

 

Delen