karakter animatie 1 – 3 EC

basisprincipes van het animeren van een 3D karakter.

algemene typering en inhoud
de student maakt, aan de hand van een aangeleverde rig van een 3D karakter, een bewegingsafloop, zoals het schoppen tegen een bal. Er vindt een analyse van de beweging plaats om zo het uiterste uit een animatiebeweging te halen.

De oefening wordt onderling vergeleken om zo duidelijker te kunnen zien waar en op welke manier een beweging overgaat in een natuurlijke beweging met emotie en zo het karakter tot leven  laat komen.

leerdoelen
de student leert de basisprincipes van het animeren van 3D karakters met als doel het natuurlijk laten bewegen en het tot leven laten komen van een 3D karakter.

competenties
3, 4, 5, 9

onderwijsvorm
hands-on oefening

contacttijd
..

docent
Sem Assink en gastdocent

toets
een 3D animatie

beoordeling:

  • een voldoende resultaat van de 3D animatie 

studiebelasting
3 EC (84 uur)

Delen