spelregie 1: hoe kom je tot speelbare opties? - 3 EC

concrete handvatten vanuit de speltheorie van Judith Weston.

inhoud
De spellessen die gestart zijn in de specialisatieperiode van het eerste jaar worden hier voortgezet, waarbij dieper wordt ingegaan op de speltheorie van Judith Weston. Hierbij gaat het er vooral om de regisseurs concrete handvatten aan te reiken om met acteurs aan het werk te kunnen, zowel bij castings, repetities, als op de set. Vanuit de analyse van een script/scène en een regievisie, leer je te komen tot speelbare opties voor de acteurs. Tijdens de lessen zullen ook praktijkoefeningen gedaan worden met professionele acteurs.

leerdoel
Je leert je vaardigheden als spelregisseur verder te ontwikkelen, om tijdens de KFO met professionele acteurs te kunnen werken.

competenties
1, 2, 3, 4, 9, 10

onderwijsvorm
werkcollege met opdrachten/praktijkoefening

contacttijd
..

docent
n.n.b.

toetsvorm
praktijkopdracht(en)

beoordeling
- 80% aanwezigheid en actieve participatie
- een voldoende voor de opdrachten/praktijkoefening (O/V beoordeling)

studiebelasting
3 EC (84 uur)

Delen