3D tracking theorie

algemene typering en inhoud
Om realistisch elementen aan een shot toe te voegen zullen deze elementen met de camera 'mee moeten bewegen' waarbij de positie, de schaal, de orientatie en de snelheid blijven kloppe. In deze lessen ga je een camera beweging die op de set is gemaakt herconstrueren met de computer. 3D tracking speelt daarbij een centrale rol. Je onderzoekt daarbij wat kan helpen om dit makkelijker te maken. Dit is  af en toe een heel lastig proces. Er wordt aandacht besteed aan lensdistortion en autotracking. Ook zal er gekeken worden naar hoe dit in Nuke gebruikt kan worden. 

leerdoel
na afloop van dit onderdeel:

  • kun je een 3D-track uit een gedraaid shot maken met behulp van 3Dequaliser.

competenties

  • 4 ambachtelijk vermogen 
  • 5 planmatig en resultaatgericht werken 
  • 11 innovatief vermogen 

onderwijsvorm
hands-on oefening en lessen

docent
Ewoud Heidanus

toets(vorm)
opdrachten (tijdens de les).

studiebelasting
3 EC (84 uur)

Delen