in samenwerking met andere schrijvers komt de student tot een serie van 6 x 10 minuten, en/of een scenario van 20 minuten binnen het internationale ontwikkeltraject Writers for Europe.

algemene typering en inhoud 
Naast de klassieke samenwerking met Regie en Productie om tot een scenario van een film te komen, wordt er in de praktijk ook steeds meer ontwikkeld en geschreven in schrijfteams. De student die binnen deze module het samenwerken oefent, werkt in het derde jaar binnen een schrijversteam (plus een productiestudent) tot aan april aan een seriebijbel, maar kan ook uitgekozen zijn om binnen een internationaal schrijversteam te werken aan een vierluik van speelfilmlengte. Dit laatste is slechts mogelijk voor één student in het derde jaar, die daarvoor al aan het eind van het tweede jaar is uitgekozen. Het is mogelijk dat deze student ook in het serieteam zit. Beide projecten worden afgesloten met een acteurslezing van het geschreven materiaal (zie showcase). Naast deze twee modules zullen er ook twee X-projecten worden ontwikkeld in het derde jaar, in team met een scenarist, regisseur, producent, en IMVFX’er. Eén van deze tweede scenario’s zal in het vierde jaar gerealiseerd worden.

leerdoel 
Na afloop van deze oefening:

  • kan de student een eigen idee in samenwerking met andere schrijvers uitwerken tot definitief scenario;
  • heeft de student een beeld van het ontwikkel- en schrijfproces van een serie of vierluik
  • ziet de student hoe zijn werk naar voren komt in een acteurslezing.

competenties 
1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 11

onderwijsvorm 
werken in teamverband, zelfwerkzaamheid en coaching sessies

docent 
Hans Heesen, Rob Arends en gastdocenten

toets
eindversie scenario

Voor beoordeling van de eindversie van de seriebijbel en/of het scenario is een actieve participatie in de samenwerking vooraf vereist.

beoordeling
- voldoende resultaat van de eindversie scenario (O/V beoordeling)

studiebelasting
14 EC (392 uur)

Delen