1. gemeenschappelijke basistheorie:
- algemene dramaturgie II 1 EC
verdieping van begrippen en principes uit de klassieke dramaturgie en het belang van dramaturgie voor de verschillende vakdisciplines - filmanalyse II 1 EC
vanuit filmanalyse aanscherpen van de eigen stem en artistieke en creatieve aanpak - genres II 1 EC
herkennen en benoemen van genres op het gebied van fictie en van documentaire - film- en literatuurlijst II 3 EC
verbreden en verstevigen van je referentiekader en verder ontwikkelen van je eigen visie
2. gemeenschappelijke praktijkoefeningen:
3. vakspecifieke praktijk/theorie:
- de actualiteit 2 EC
onderzoeken van de actualiteiten in de ‘buitenwereld’ als inspiratiebron voor interessante verhalen - dramaturgie 3 1 EC
analyseren en werken met de acht verhaalstappen van Paul Ruven - dramaturgie 4 1 EC
analyseren en werken met de de zestien verhaalstappen van Keith Cunningham - dramaturgie 5 1 EC
analyseren van speelfilms vanuit de theorie van Joseph Campbell - schrijftraining 1 EC
oefenen van deelvaardigheden van het scenarioschrijven - writers room 1 EC
samenwerken in een schrijfteam - masterclasses 2 EC
colleges met specialisten uit de wereld van storytelling, film en scenarioschrijven - researchopdracht: serie ontwikkelen 5 EC
door middel van research in teamverband een idee voor een dramaserie ontwikkelen - geestelijke bagage 3 EC
onderzoeken en reflecteren op relevante literatuur over mens en maatschappij
excursies/festivals:
individuele opdrachten/vrije punten:
persoonlijke en artistieke ontwikkeling:
- evaluatie 2e jaar 1 EC
schrijven van een zelfevaluatieverslag over het 2e jaar en drie ideeën voor het 3e jaars speelfilmscenario - afstudeerplan 1 EC
een grove opzet van hoe de student het derde en vierde jaar wil doorlopen en hoe hij/zij wil afstuderen