kijkrichting en emotie versterken en sturen m.b.v. foley geluid
algemene typering en inhoud
Studenten bestuderen de aangeboden literatuur en ontdekken de mogelijkheden van foley door het verzorgen van de foley opname en - montage voor een interessante scène uit een bestaande film. Studenten functioneren afwisselend als foley artist, recording mixer, editor en mixer. De resultaten worden klassikaal beluisterd en besproken, en beoordeeld op hun emotionele resultaat.
literatuur
- David Lewis Yewdall, Practical art of Motion Picture Sound, second edit 2003, chapter 16 Foley
leerdoelen
de Sound Design student kan na afloop van dit onderdeel
- de werking en rol van foley in een filmconstructie onderzoeken, herkennen en benoemen
- met behulp van foley opname en - montage de emotionele werking van het geluidsbeeld versterken
- binnen een gekozen scène inhoudsvolle foley realiseren, met een adequate opnametechniek, geluidsmontage en mixage
competenties
1, 2, 3, 4, 5, 6, 9
onderwijsvorm
zelfstudie, werkcollege en praktijkoefening
contacttijd
20 uur
docent
Vladimir Rakic
toets
- actieve participatie
- bedieningsvaardigheid van de apparatuur
- inhoudelijk resultaat van de oefening
- technisch resultaat van de oefening
beoordeling
[V / O] beoordeling voor: actieve participatie, bedieningsvaardigheid, inhoudelijk - en technisch resultaat
studiebelasting
1 EC (28 uur)