inhoudelijke en dramaturgische onderzoek van het scenario, treatment of synopsis van de eindexamenfilm
algemene typering en inhoud
Aan de hand van een sleutelscène wordt er in RPS-verband intensief samengewerkt om te onderzoeken wat de dramaturgie, thema’s en personages van de filmplannen daadwerkelijk zijn. Wat de kracht en zwaktes van de personages zijn. Wat de dramatische relaties tussen de personages en thema’s zijn; het verdiepen en verstevigen van het filmplan.
In de kern gaat deze workshop over hoe je in RPS-verband ontdekt hoe je als creatief team het filmplan naar een hoger niveau kunt tillen. Je bent als scenarist betrokken bij het creatieve proces dat de regisseur inzet met de acteurs, en als producent kom je met je team tot de inhoudelijke kern van de vertelling. En als regisseur leer je te putten uit de ideeën van producent en scenarist. Waar ligt de creativiteit van de regisseur, scenarist en producent? Kortom: hoe word je als RPS creatief eigenaar van het filmplan en scenario?
Tijdens deze workshop worden de scenes van verschillende teams gespeeld door professionele acteurs en gecoached door gastdocent Denijal Hasanovic. (Lodz filmschool, PWSFTviT, Poland). Het gehele RPS-team werkt actief samen aan de scenes: regisseur, scenarist en producent zijn een creatief team.
competenties
1, 2, 3, 4, 5, 6,9 en 10
onderwijsvorm
praktijkoefening en werkcollege
docent
Denijal Hasanovic
toets
Voor beoordeling van de opdrachten/praktijkoefening is 100% aanwezigheid en actieve participatie vereist.
beoordeling
voldoende beoordeling van proces en oefening [V/O]
studiebelasting
3 EC (84 uur)