op onbekend terrein verhalen vinden d.m.v. veldresearch

algemene typering en inhoud 
De student wordt op pad gestuurd naar een toegewezen onderzoeksterrein. Deze plek (bedrijf, instelling, vereniging, o.i.d.) dient uiteindelijk als arena voor een door de student te bedenken verhaal. De student gaat op onderzoek uit en legt zijn bevindingen vast in een researchverslag. Het onderzoek bestaat voor een deel uit bureauonderzoek (internetresearch en afspraken maken met personen en/of instellingen), maar voor het grootste deel uit veldonderzoek. Op basis van het verslag schrijft de student een synopsis voor een fictiefilm. 

leerdoelen

  • door middel van research verhalen vinden in tot dan toe onbekend milieu;
  • deze verhalen uit de werkelijkheid bewerken naar een plan voor een fictiescript.

competenties
1, 2, 3, 4, 6

onderwijsvorm
werkcolleges en zelfwerkzaamheid, plus individuele begeleiding

docent
Hans Heesen

toets

  • researchdossier
  • een synopsis voor een fictiescript

beoordeling 
- voldoende research (voorwaarde)
- een voldoende voor het researchdossier (O/V beoordeling)
- een voldoende voor de synopsis (O/V beoordeling)

studiebelasting
4 EC (112 uur)

Delen