ambacht en samenwerken
programma
1. gemeenschappelijke basistheorie:
- film in context 7 EC
onderzoeken van de betekenis en de werking van filmgenres, evenals verstevigen en verbreden van het referentiekader (filmlijst)
2. gemeenschappelijk praktijkoefeningen:
- vormgeving 1 EC
samenwerken met production design aan een concept waarin de virtuele en de fysieke wereld samenkomen - green screen oefening (GSO) 6 EC
de mogelijkheden verkennen van greenscreen - studio fictie oefening (SFO) en locatie fictie oefening (LFO) 4 EC
in samenwerking de visual effects (VFX) creëren voor deze oefeningen
3. vakspecifieke praktijk/theorie:
- trainspotting 4 EC
choose life, choose a job - dynamics 5 EC
geef die beweging door! - storyworlds 5 EC
bouwen van een 3D omgeving mét interactie in de game engine Unity - previs 2 EC
ontwikkel samen een previs van een concept/idee/scene - 3D tracking 3 EC
inzicht verkrijgen in animatietechnieken in Maya - compositing 3 EC
uitbreiden van je compositing skills - creature creation 5 EC
monsters! - techniek 1 EC
introductie van de geschiedenis van digitale video en de basisprincipes van de omgang met hard- en software - tekenen 1 EC
model en perspectief tekenen - the animator's survival kit (animatie 1) 3 EC
hoe overleef ik mijn eerste animatie? - the illusion of life (animatie 2) 3 EC
“just because you are a character doesn’t mean that you have character” - vfx en IM gezamenlijk 1 EC
verschillen en overeenkomsten
4. festivals:
- Playgrounds en FMX festival 2 EC
beeldvormen van de nieuwste ontwikkelingen in de VFX-industrie - keep an eye filmacademie festival 1 EC
analyseren van eindexamenfilms, netwerken en verrichten van ondersteunende taken t.b.v. de voorbereiding en uitvoering van het festival
5. individuele opdrachten:
- scriptie 2 EC
onderzoek doen naar een technisch onderwerp - afstudeerplan 1 EC
uitzetten van het persoonlijk leertraject voor het 3e en 4e jaar