programma

1. gemeenschappelijke basistheorie:

  • film in context jaar 2  7 EC
    onderzoeken van de betekenis en de werking van filmgenres, evenals verstevigen en verbreden van het referentiekader (filmlijst).

2. gemeenschappelijk praktijkoefeningen:

3. vakspecifieke praktijk/theorie:

  • doculab   2 EC
    hoe verbeeld je abstracte begrippen op een documentaire manier?
  • filmplan en research A    5 EC
    hoe pak je als student research voor een documentaire aan?
    (tevens inhoudelijke voorbereiding op KDO 1)
  • gesprekstechnieken 1   1 EC
    hoe voer je een gesprek met een (mogelijk) hoofdpersonage om informatie te verzamelen voor een documentaire?
  • filmplan en research B   3 EC
    hoe kan een arena een aanleiding vormen voor een vertelling?
    (tevens inhoudelijke voorbereiding op KDO 2)
  • filmplan en research C    6 EC
    hoe belangrijk is research voor een documentaire en hoe ga je als regisseur te werk in de research?
    (tevens inhoudelijke voorbereiding op KDO 3)
  • documentaire découpage 1   1 EC
    hoe communiceren documentaireregisseurs en cameramensen met elkaar op de set?
  • voice over  1 EC 
    welke fundamentele rol kan een voice over spelen in een filmische vertelling?
  • documentaire inspiratie   2 EC
    hoe kom je tot een bruikbaar idee en hoe werk je het uit?
  • inspiratieweek 3e jaars oefening  1 EC 
    werkweek ten behoeve van ideevorming voor de derdejaars film
  • documentaire film en literatuurlijst   3 EC  
    zelfstandig ontwikkelen van een (historisch) referentiekader van grondvormen en stromingen binnen de nederlandse documentaire en daarbuiten

5. individuele opdrachten:

  • vrije ruimte   3 EC
    leren en experimenteren door zelf nuttige activiteiten te kiezen/bedenken en uit te voeren
Delen