Van idee naar verhaal

algemene typering en inhoud 
Diverse oefeningen, variërend van interviewtechnieken tot het verbeteren van sociale vaardigheden in groepsverband. De student leert een korte film te maken op basis van zelf ingebrachte elementen. Wat is een premisse? Hoe maak je op basis van eigen interesses en fascinaties een verhaal? Hoe zet je deze inspiratie om in een filmvertelling? Ook krijgt de student handvatten in kernachtig presenteren, interviewtechniek, samenwerken en beeldend vertellen. 

leerdoelen
Na afloop heeft de student: 
•    ervaring opgedaan in het ontwikkelen en uitvoeren van een creatief, filmisch idee. 
•    ervaring opgedaan in voeren van gesprekken en het samenwerken met vakgenoten. 
•    ervaring opgedaan in het beeldend vertellen van een verhaal.

De kracht van obstructie

algemene typering en inhoud
De studenten krijgen verschillende kleine opdrachten. In de workshop staat het kunnen omgaan met onvoorspelbare ontwikkelingen centraal. Obstructies kunnen zelfopgelegde beperkingen zijn, die de maker helpt in het ontwikkelen van een filmidee. Obstructies kunnen ook beperkingen van buitenaf zijn, waarmee een maker flexibele mee leert om te gaan, om het creatieve proces niet te belemmeren.  

leerdoelen
Na afloop heeft de student: 
•    ervaring opgedaan in het ontwikkelen en uitvoeren van een creatief, filmisch idee. 
•    ervaring opgedaan in het omgaan met opgelegde obstructies
•    inzicht verkregen in de toegevoegde waarde van obstructies voor het creatieve proces

Delen