monsters!

algemene typering en inhoud
Je gaat je eigen monster maken. Dit geïnspireerd door de werkelijkheid die in Artis is te vinden. Je doet aldus ervaring op met creature creation en de daarbij behorende VFX pipeline. Hierbij doe je ervaring op met de workflow binnen en tussen diverse softwarepakketten op het gebied van sculptural modeling, texturing, rigging compositing en animatie. Je gaat werken met Maya, Houdini, Zbrush, Nuke en substance painter. Verder dient de cursus om vertrouwd te raken met simulaties in Houdini en de basis van photogrammetry. Je beschrijft je werkproces in een blog.

leerdoelen
Na afronding van dit onderdeel kun je:

  • het gehele proces van het maken van een creature model zelfstandig tot een goed eind te brengen
  • zelfstandig van scratch de gehele procedure te doorlopen om een karakter te maken.
  • verschillende tekentechnieken gebruiken en daarbij beter kijken naar verhoudingen, licht en textuur en organic modelling.

competenties
1. Creërend vermogen 
2. Onderzoekend vermogen
3. Ambachtelijk vermogen 
5. Vermogen tot groei en vernieuwing
7. Communicatief vermogen

onderwijsvorm
hands-on 3D oefening en lessen

docenten
Herman Statius Muller, Ewout Heidanus en Rudi Nieuwenhuis

toets(vorm)
-
aanwezigheid, inzet en houding tijdens de les (voorwaarde)
- eindresultaat van de opdracht (O/V)

beoordeling
eindresultaat moet voldoende zijn

studiebelasting
8 EC (224 uur)

Delen