bouwen van een 3D omgeving mét interactie in de game engine Unity

algemene typering en inhoud
Je bouwt op basis van een zelf ontwikkeld concept een sfeervolle 3D omgeving geïnspireerd door klassieke schilders als De Chirico, Piranesi, Hopper, Magritte enz.
In deze 3D omgeving is enige interactie mogelijk. De gebruiker wordt uitgenodigd een virtuele wereld te betreden die de sfeer ademt van het gekozen schilderij en loopt als het ware het schilderij in. Via een eenvoudige, maar inhoudelijk interessante interactie kan de gebruiker zich het gedachtegoed van de schilder eigen maken.

leerdoelen
Na afloop van dit onderdeel kun je:

  • een 3D omgeving maken in de game engine Unity3D
  • in de geest van de kunstenaar een relevante interactie ontwerpen en uitvoeren

competenties
1. Creërend vermogen 
3 .Ambachtelijk vermogen  
5. Vermogen tot groei en vernieuwing
7. Communicatief vermogen

onderwijsvorm
hands-on oefening 

docent
Jilt van Moorst

toets
een 3D “storyworld” 

beoordeling

  • een voldoende resultaat van de 3D “storyworld” 
  • een voldoende resultaat van de interactie
  • een voldoende resultaat van de presentatie

studiebelasting
5 EC ( 140 uur)

Delen