profileren en bewijzen
Het vierde jaar vormt de afsluiting van de opleiding.
De VFX&IM studenten die voor hun eindexamenproject Unity of Karakteranimatie kiezen, werken niet mee aan de 4e jaars fictiefilm, maar bedenken een eigen concept voor bijv. een game, een interactieve installatie of een 3D animatie. Mochten er 3D karakters in de 4e jaars fictiefilm nodig zijn en het werken hieraan voldoet aan de te halen leerdoelen, dan kan er voor worden gekozen om toch mee te werken aan de 4e jaars fictiefilm.
De student laat zien dat hij over de eindkwalificaties beschikt (bewijzen) en waaruit zijn persoonlijke profiel als VFX&IM expert precies bestaat (profileren). Hij/zij laat dit zien binnen de volgende onderdelen:
- voorbereiding beroepspraktijk 1 EC
voorbereiden op de zakelijke kant van de toekomstige beroepspraktijk - sfeerionary / VFX&IM gezamenlijk 1 EC
leren samenwerken met mensen van verschillende kennis niveaus. - stage 2 EC
participeren in een professionele beroepspraktijk - vormgeving 2.4 1 EC
samen met Production Design werken aan een concept waarin de virtuele en de fysieke wereld samenkomen - eindexamentraject 49 EC
de student werkt aaneen eindexamentraject - leerplan 1 EC
een leerplan voor het laatste jaar van de studie - eindexamenverslag (SLB) 3 EC
reflecteren op het eigen functioneren in de eindexamenproductie - showreel 1 EC
aan het eind van het jaar een showreel van het eigen werk - "making of" eindpresentatie EYE (SLB) 1 EC
maken en verzorgen van een presentatie over het werkproces van de eindexamenproductie