tweede jaar: ambacht en samenwerken

programma


1. gemeenschappelijke basistheorie:

  • algemene dramaturgie II  1 EC
    verdieping van begrippen en principes uit de klassieke dramaturgie en het belang van dramaturgie voor de verschillende vakdisciplines
  • filmanalyse II  1 EC
    vanuit filmanalyse aanscherpen van de eigen stem en artistieke en creatieve aanpak
  • genres II  1 EC
    herkennen en benoemen van genres op het gebied van fictie en van documentaire
  • film- en literatuurlijst II  3 EC
    verbreden en verstevigen van je referentiekader en verder ontwikkelen van je eigen visie

2. gemeenschappelijke praktijkoefeningen:

3. vakspecifieke praktijk/theorie:

  • de actualiteit   2 EC
    onderzoeken van de actualiteiten in de ‘buitenwereld’ als inspiratiebron voor interessante verhalen
  • dramaturgie 3   1 EC
    analyseren en werken met de acht verhaalstappen van Paul Ruven
  • dramaturgie 4   1 EC
    analyseren en werken met de de zestien verhaalstappen van Keith Cunningham
  • dramaturgie 5   1 EC
    analyseren van speelfilms vanuit de theorie van Joseph Campbell
  • schrijftraining   1 EC
    oefenen van deelvaardigheden van het scenarioschrijven
  • writers room   1 EC
    samenwerken in een schrijfteam
  • masterclasses   2 EC
    colleges met specialisten uit de wereld van storytelling, film en scenarioschrijven
  • researchopdracht: serie ontwikkelen   6 EC
    door middel van research in teamverband een idee voor een dramaserie ontwikkelen
  • geestelijke bagage   3 EC
    onderzoeken en reflecteren op relevante literatuur over mens en maatschappij

excursies/festivals:

individuele opdrachten/vrije punten:

persoonlijke en artistieke ontwikkeling:

  • evaluatie 2e jaar   1 EC
    schrijven van een zelfevaluatieverslag over het 2e jaar en drie ideeën voor het 3e jaars speelfilmscenario
  • afstudeerplan   1 EC
    een grove opzet van hoe de student het derde en vierde jaar wil doorlopen en hoe hij/zij wil afstuderen
Delen