vierde jaar: profileren en bewijzen
Het vierde jaar vormt de afsluiting van de opleiding.
De IMVFX studenten die voor hun eindexamenproject Unity of Karakteranimatie kiezen, werken niet mee aan de 4e jaars fictiefilm, maar bedenken een eigen concept voor bijv. een game, een interactieve installatie of een 3D animatie. Mochten er 3D karakters in de 4e jaars fictiefilm nodig zijn en het werken hieraan voldoet aan de te halen leerdoelen, dan kan er voor worden gekozen om toch mee te werken aan de 4e jaars fictiefilm.
De student laat zien dat hij over de eindkwalificaties beschikt (bewijzen) en waaruit zijn persoonlijke profiel als IMVFX expert precies bestaat (profileren). Hij/zij laat dit zien binnen de volgende onderdelen:
- voorbereiding beroepspraktijk 1 EC
voorbereiden op de zakelijke kant van de toekomstige beroepspraktijk - stage 18 EC
participeren in een professionele beroepspraktijk
examenproject: Unity 37 EC
bedenken en uitvoeren van een interactief concept in de game-engine Unity
- voorbereiding 10 EC
- uitvoering 27 EC
óf
examenproject: Karakteranimatie 37 EC
bedenken en uitvoeren van een eigen (of gezamenlijk) concept voor een 3D animatie
- voorbereiding 10 EC
- uitvoering 27 EC
óf
examenproject: 4e-jaars fictiefilm(s) 37 EC
in teamverband realiseren van de benodige composites en 3D assets binnen een realistische planning
- voorbereiding 10 EC
- uitvoering 27 EC
- eindexamenverslag (SLB) 2 EC
reflecteren op het eigen functioneren in de eindexamenproductie - "making of" eindpresentatie EYE (SLB) 2 EC
maken en verzorgen van een presentatie over het werkproces van de eindexamenproductie