groot schrijftraject dat individueel of in samenwerking tot stand kan komen.

algemene typering en inhoud
Binnen een eigen traject kan bijvoorbeeld een speelfilm, serie of animatie ontwikkeld worden. De student kan ook met een eigen initiatief komen. Dit wordt eind derde jaar al besproken. 
Speelfilm/serie: De student ontwikkelt een verhaal van eerste versie tot en met de derde scenarioversie voor een speelfilm of seriebijbel. Zij/hij wordt hierin begeleid door een eigen docent en door een externe coach. De derde versie dient van een dusdanig niveau te zijn, dat de scenarist er na de academie mee terecht kan bij een producent voor verdere ontwikkeling, met als einddoel indiening bij het Nederlands Filmfonds of NPO-fonds. Deze derde versie wordt beoordeeld door een commissie, bestaande uit externe deskundigen en de studieleider Scenario.

leerdoelen
•    het op professioneel niveau kunnen ontwikkelen van een oorspronkelijk speelfilmscenario of seriebijbel voor een dramaserie, dan wel een vergelijkbaar project
•    het kunnen maken en uitvoeren van een werkbare planning
•    het kunnen nakomen van deadlines
•    het kunnen verwerken van feedback van deskundigen

onderwijsvorm
zelfwerkzaamheid

docenten
Hans Heesen, Rob Arends, Ellen-Alinda Verhoeff, externe coaches

competenties
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11

toets
portfolio speelfilm / seriebijbel, bestaande uit: synopsis / treatment en eerste, tweede en derde versie

beoordeling
•    strikte nakoming van alle deadlines (voorwaardelijk)
•    een voldoende voor het portfolio (O/V beoordeling)

studiebelasting
25 EC (700 uur)

Delen