meesterproef 3: Unity – 21 EC

bedenken en uitvoeren van een interactief concept in de game-engine Unity

algemene typering en inhoud
de student ontwikkelt en bouwt op basis van een eigen concept een 3D omgeving.  De student probeert meerdere originele interacties met deze 3D wereld voor de gebruiker in te bouwen. De afwerking en de “look and feel” van de gecreëerde wereld is origineel en gedetailleerd. Aan de hand van een planning gaat de student de 3D wereld in fases uitbouwen. De eerste fase is een eenvoudig proefmodel waarin met interactie wordt geëxperimenteerd. In de tweede fase worden vervolgens 3D assets, texturen en belichting uitgeprobeerd en onderzocht. In de derde fase worden alle bevindingen uit de eerste twee fases verwerkt en tot een mooi eindresultaat afgewerkt.

leerdoelen
de student bedenkt een concept voor een totale, interactieve ervaring binnen een 3D wereld en leert dit vervolgens binnen de beschikbare tijd uit te voeren.

competenties
1, 3, 4, 5, 9, 11

onderwijsvorm
praktijkoefening

docent
Jilt van Moorst

toets

  • préproductie van de 3D game
  • de 3D game (of scene/onderdeel)

beoordeling:

a) tussenbeoordeling: 5 EC

  • een voldoende resultaat van het concept
  • een voldoende resultaat van de planning
  • een voldoende resultaat van de préproductie/het prototype

b) eindbeoordeling: 16 EC

  • een voldoende resultaat van de gebouwde 3D omgeving en de interactie
  • een voldoende resultaat van de presentatie
Delen