korte fictie / documentaire oefening 2 (KFO/KDO 2)
verzorg camera en licht bij deze oefeningen
algemene typering en inhoud
In een vrij korte periode worden 6 fictie- en 6 documentaire producties gerealiseerd. De studenten worden daarbij zo ingedeeld dat alle taken en functies (ook assistentschappen) vanuit Cinematography ingevuld worden en zo eerlijk mogelijk verdeeld.
Zie verder de algemene beschrijvingen van de oefeningen:
- korte documentaire oefening 2 (KDO 2)
interpreteer een lokaal nieuwsbericht op basis van eigen research tot een documentaire vertelling - korte fictie oefening 2 (KFO 2)
realiseer een fictiescene in een virtuele omgeving en opgenomen in de greenscreen studio
specifieke leerdoelen Cinematography
Na afloop van deze oefening:
- kan de student in de rol van cameraman/belichter zijn/haar bijdrage leveren aan de realisatie van een eenvoudige fictiescene in een virtuele omgeving (o.a. met het real-time virtual camerasysteem kunnen werken)
- kan de student creatief bijdragen aan de ontwikkeling van een fictiescene in een virtuele omgeving
- heeft de student ervaring opgedaan in het werken op een real-time virtual set
- kan de student omschrijven hoe er op een real-time virtual set samengewerkt wordt en wat de do’s en don’s zijn
- kan de student een greenscreen set adequaat uitlichten
- kan de student in overleg met de visual effects supervisor het beeld cinematografisch vormgeven
- kan de student technisch en inhoudelijk een eenvoudige documentaire film cinematografisch vormgeven
competenties
1, 2, 3, 4, 5, 6, 9, 10, 11
onderwijsvorm
gemeenschappelijke praktijkoefeningen
coaching / begeleiding
Raymond Gregoire, Mick van Rossum en Marc Matze
toetsvorm
een individueel leer/reflectieverslag (in het licht van de leerdoelen)
beoordeling
- 80% aanwezigheid en actieve participatie tijdens de oefeningen zelf maar ook tijdens de begeleidings- en evaluatiemomenten
- een voldoende voor het leer/reflectieverslag
studiebelasting
9 EC (252 uur)