workshop muziekmontage - 2 EC

de rol van muziek binnen de audiovisuele constructie van een film

algemene typering en inhoud
De studenten krijgen theoretische lessen over de geschiedenis van klassieke- en filmmuziek, alsook over de ritmische opbouw en structuur van muziek. Ze bestuderen zelfstandig het werk van verschillende filmcomponisten en geven daar een presentatie over. Ten slotte oefenen ze in het aanleggen van een ‘temptrack’ en in het snijden binnen een muziekstuk om het ‘passend’ bij het beeld te krijgen.

literatuur
Reader Muziekmontage, samengesteld door Sandor Soeteman

Deze reader wordt aan het begin van de lessenreeks uitgereikt. De kosten zijn reeds betaald middels de Bijdrage Leermiddelen.

leerdoel(en)
Aan het eind van deze lessenreeks hebben de studenten inzicht gekregen in de werking en het gebruik van muziek binnen de audiovisuele constructie van een film – en zijn ze in staat bestaande muziek zodanig te bewerken en aan te passen aan het beeld dat deze onderdeel gaat uitmaken van de filmische constructie.

competenties
1, 2, 3, 4, 5, 6, 9, 10

onderwijsvorm
Hoorcolleges, Zelfstudieopdracht en presentatie, Workshop

contacttijd
40 uur

docent
Gastdocent

toets
De docent beoordeelt de actieve participatie van de student, de presentatie die de student geeft n.a.v. de zelfstudieopdracht en de oefeningen die de student binnen deze workshop monteert

beoordeling

  • 100 % aanwezigheid en actieve participatie bij de lessen
  • voldoende beoordeling van de presentatie en de praktische oefeningen

studiebelasting
2 EC (56 uur)

Delen