Houdini 2: character creation (icm ZBrush) – 2 EC

leren riggen in Houdini en vertrouwd raken met de pipeline voor creature animation voor visual effects (VFX).

algemene typering en inhoud
De student doorloopt een pipeline voor het maken van animaties met creatures. Hierbij doet de student ervaring op met de workflow binnen en tussen diverse softwarepakketten op het gebied van sculptural modeling, texturing, rigging en animatie.

Na afronding is de student in staat het gehele proces van het maken van creature-animations zelfstandig tot een goed eind te brengen.

leerdoelen
De student doet ervaring op met rigging in Houdini en raakt vertrouwd met de pipeline voor creature creation voor VFX. Het vergaren van inzicht in de “best practices” en het opdoen van ambachtelijke kennis zijn secundaire leerdoelen.

competenties
1, 4, 9

onderwijsvorm
hands-on 3D oefening en lessen

contacttijd
..

docent
Rudi Nieuwenhuis

toets
animeerbaar 3D karakter in Houdini (eventueel incl. korte animatie van dit karakter)

beoordeling:

  • een voldoende resultaat van het animeerbaar 3D karakter

studiebelasting
2 EC (56 uur)

Delen