evaluatie 2e jaar - 2 EC

schrijven van een zelfevaluatieverslag over het 2e jaar en drie ideeën voor het 3e jaars speelfilmscenario

algemene typering en inhoud
De student schrijft een evaluatieverslag, aan de hand van de volgende vragen:

  • Hoe kijk je terug op je ontwikkeling gedurende het afgelopen jaar? Wat zie je als je sterke en je zwakke punten?
  • Wat vond je van de verschillende vakken/onderdelen? Wat heb je ervan geleerd? Kun je hetgeen je ervan geleerd hebt al toepassen in je werk?
  • Welk doel had je je zelf gesteld? Heb je dat gehaald?
  •  Is je beeld dat je had van het vak scenarioschrijver veranderd?
  • Wat wil je volgend jaar naast het curriculum leren, wat wil je voor jezelf onderzoeken/verbeteren? Heb je behoefte aan extra les/begeleiding op een bepaald gebied, en zo ja: op welk?

Naast dit verslag, levert hij drie speelfilmideeën in, waarvan er een in het derde jaar tot een scenario zal worden bewerkt. De student kan daarbij putten uit bijvoorbeeld de ideeën die hij hebt geformuleerd bij de INT./EXT.1-lessen. Elk idee bevat een logline, premisse, korte synopsis en motivatie.

leerdoelen
De student laat zien dat hij in staat is tot:

  • voldoende diepgang in de reflectie op het volledige studiejaar;
  • schetsen van een een helder beeld van zijn plannen en ideeen voor het vierde jaar
  • helder presenteren van een speelfilmidee

competenties
2, 9, 10

onderwijsvorm
zelfwerkzaamheid

docenten
Rob Arends, Hans Heesen en gastdocent

toets

  • evaluatieverslag
  • drie speelfilmideeën
    (beiden voorafgaand aan het gesprek in te leveren)
  • 2 x een evaluatiegesprek (in december en juni)
    In dit gesprek van 1,5 uur met de docenten wordt besproken:
    - de voortgang/vorderingen van de student volgens de docenten
    - het (tussen)evaluatieverslag
    - speelfilmideeën (alleen in 2e gesprek)

beoordeling- een positieve beoordeling van het verslag (O/V beoordeling);- een positieve beoordeling van de drie speelfilmideeën (O/V beoordeling)- een voldoende voor het niveau van reflectie in het/de gesprek(ken)

studiebelasting
2 EC (56 uur)

Delen