commercials

Aan het begin van het derde jaar wordt gestart met het commercialblok. Het betreft een gemeenschappelijke oefening op een digitale camera, waarin een aantal commercials tot stand wordt gebracht. Het gaat om het vertellen van een verhaal waar men niet meer dan 30 seconden de tijd voor heeft. Een verhaal dat in zeer korte tijd de gewenste spanningsboog doet voelen en een reactie oproept die de kijker op zijn minst nieuwsgierig maakt en wellicht doet verlangen naar meer. Alle kennis die in de voorgaande twee jaar is opgedaan, wordt aangewend om binnen de gestelde randvoorwaarden, zo goed mogelijk uit de bus te komen: originaliteit, creativiteit en vakmanschap worden door de studenten ingezet. Alle derdejaars studenten verlenen hun medewerking vanuit de eigen vakdiscipline aan de totstandkoming van de commercials. De teams hiervoor worden samengesteld door de academie. Het commercialblok wordt intensief begeleid door specialisten uit de reclame- en commercialwereld.

Voorafgaande aan de opnamen vindt een aantal lessen plaats waarin de totstandkoming van een commercial wordt behandeld. Hoe verloopt het traject vanaf het moment dat een klant zijn product wil promoten en besluit om een commercial te laten maken tot en met het moment waarop wij de commercial in de bioscoop of op de televisie te zien krijgen. Aan het einde van het blok worden de commercials vertoond aan en beoordeeld door specialisten uit de beroepspraktijk.

coördinatie en organisatie Anita Smit
docenten Anita Smit, Jacques Vereecken, Bas Pinkse e.a.
periode 10-28 september 2012. De evaluatie vindt plaats op vrijdagmiddag 28 september 2012 om 15.30 uur.
toetsing Vindt plaats op basis van het verslag van de onderwijscoördinator, waarin zij de verrichtingen van de student en de verschillende teams beoordeelt en op basis van het schriftelijk verslag van de student zelf, die kort en bondig verwoordt wat hij geleerd heeft en hoe hij het eindresultaat van de praktische oefening en het eigen functioneren daarin beschrijft.
studiebelasting en normen voor het behalen
- actieve participatie en voldoende uitvoering
- voldoende beoordeling voor tijdig ingeleverd verslag

Delen