gestructureerd onderzoeken van een beroepsvraag of -fascinatie

algemene typering en inhoud
De student formuleert een onderzoeksvoorstel binnen het inhoudsdomein van het scenarioschrijven. Na goedkeuring van het onderzoeksvoorstel en het plan van aanpak gaat de student aan de slag. Op gestructureerde en verantwoorde wijze onderzoekt zij/hij een theoretische of thematische vraag, waarvan verslag wordt gedaan. Dit verslag kan verschillende vormen krijgen: een scriptie, een videoverslag, een expositie, een website etc. (deze vorm bepaalt de student in overleg met de docent). De student bespreekt de eerste versie van het verslag met de docent en werkt het uit tot een tweede, definitieve versie.

leerdoelen

  • op basis van een vraag binnen het beroepsveld of eigen fascinatie een onderzoeksvraag formuleren
  • op basis van deze onderzoeksvraag gestructureerd onderzoek doen
  • verslag doen van het eigen onderzoek
  • de bevindingen verbinden aan het eigen schrijverschap

onderwijsvorm
onderzoek, zelfwerkzaamheid

docent
Anne van Melick

competenties
1. Creërend vermogen
2. Onderzoekend vermogen
3. Ambachtelijk vermogen
5. Vermogen tot groei en vernieuwing
6. Organiserend en ondernemend vermogen
7. Communicatief vermogen

toets
verslagen (zie hoger)

voorwaardelijke eis
goedkeuring van het onderzoeksvoorstel en van het plan van aanpak

beoordeling
een voldoende voor het onderzoeksverslag (O/V beoordeling)

studiebelasting
10 EC (280 uur)

Delen