verzorg camera en licht bij deze oefeningen

algemene typering en inhoud
In een vrij korte periode worden enkele fictie- en documentaire producties gerealiseerd. Essentieel in deze oefening is dat er op 16mm film wordt gedraaid. De studenten worden zo ingedeeld dat alle taken en functies (ook assistentschappen) vanuit Cinematography ingevuld worden en zo eerlijk mogelijk worden verdeeld. Zie verder de algemene beschrijvingen van de oefeningen:

specifieke leerdoelen Cinematography
Na afloop van deze oefening:

  • kan de student technisch en inhoudelijk (zowel in de hoofdfuncties camera en licht als in de ondersteunende functies camera- en lichtassistentie) een eenvoudige filmproductie cinematografisch op 16 mm film vormgeven

Persoonlijk leerdoel
Behalve de leerdoelen die hierboven staan formuleert elke student een persoonlijk leerdoel waar hij binnen de oefeningen gericht aan werkt.

competenties
1. Creƫrend vermogen
2. Onderzoekend vermogen
3. Ambachtelijk vermogen
4. Samenwerkend vermogen
5. Vermogen tot groei en vernieuwing
6. Organiserend en ondernemend vermogen
7. Communicatief vermogen

onderwijsvorm
Gemeenschappelijke praktijkoefeningen.

coaching / begeleiding
Mick van Rossum, Marc Matze, Mies Rogmans en Raymond Gregoire.
toetsvorm

een individueel leer/reflectieverslag (in het licht van de leerdoelen)

beoordeling

  • 80% aanwezigheid en actieve participatie tijdens de oefeningen zelf maar ook tijdens de begeleidings- en evaluatiemomenten
  • een voldoende voor het leer/reflectieverslag

studiebelasting
12 EC (336 uur)

Delen