hoe verbeeld je abstracte begrippen op een documentaire manier?

algemene typering en inhoud
In een workshop van een midweek, afgezonderd op een locatie maakt de student een aantal korte documentaire oefeningen waarin (persoonlijk) onderzoek voorop staat. Door middel van opdrachten leert de student met open houding zijn onderwerp te benaderen en een vertelling te construeren middels associatief beeldgebruik.

Er wordt vormgegeven aan gevoel en emotie. Hoe verbeeld de student onrust, geluk, eenzaamheid? De student werkt met eigen camera’s en monteert op zijn eigen laptop.

Aansluitend worden de oefeningen vertoond en geëvalueerd tijdens de werkweek. De oefening is een voorbereiding op KDO 1.

leerdoel
Na afloop van dit onderdeel kan de student:
•    op een filmische wijze vormgeven aan personages
•    op basis van lokale research potentieel interessante personages & verhalen vinden
•    zelfstandig korte films draaien en monteren

competenties
2. Onderzoekend vermogen
3. Ambachtelijk vermogen
5. Vermogen tot groei en vernieuwing

onderwijsvorm
praktijkoefening

docenten
Astrid Bussink & Martijn Blekendaal

toets
Voor deelname aan de opdrachten is 100% aanwezigheid en actieve participatie vereist.

beoordeling
De student krijgt de studiepunten toegekend als aan onderstaande eis(en) is voldaan:
- een voldoende beoordeling van de opdrachten [V/O beoordeling]

studiebelasting
2 EC (56 uur)

Delen