algemene typering en inhoud
In het tweede jaar zijn er twee gemeenschappelijke fictieoefeningen waar we als VFX&IM-klas aanmeedoen: de studio fictie oefening (SFO) en de locatie fictie oefening (LFO). Iedere VFX&IM-student zal minstens een keer in het tweede jaar supervisor zijn bij of de SFO of de LFO. Dit doe je in teams van 2 supervisors. Je doet ervaring op met supervisors zijn, je bent aanwezig bij de crewmeetings, stijlbespreking en breakdowns en andere besprekingen van het project. Ook op de set vervul je de rol van on-set vfx supervisor. Daarnaast werkt de hele klas mee in het post traject om de gewenst vfx te realiseren. Dit onder inhoudelijke begeleiding van de supervisors van ieder project. Het ene project zal veel vfx vragen het andere project wellicht minder. Ook met die dynamiek zal geleerd worden om te gaan.

leerdoelen
Leren werken als vfx supervisor. Leren communiceren met de andere crewleden maar ook het aansturen van een team vfx-artists. Leren werken als vfx-artist voor een vfx-project.

competenties
1 Creërend vermogen
3 Ambachtelijk vermogen
4 Samenwerkend vermogen
6 Organiserend en ondernemend vermogen
7 Communicatief vermogen

onderwijsvorm
gemeenschappelijke praktijkoefening

docenten
Kasper Oerlemans, Annet Saatrübe en gastdocent

toets
werk en functioneren tijdens de oefeningen

beoordeling

  • een voldoende deelnamen aan het project als supervisor
  • een voldoende deelnamen aan het project als vfx-artist
  • een voldoende voor de eindpresentatie
  • een voldoende voor de einde evaluatie van de coaches

studiebelasting
4 EC (112 uur)

Delen