commercials II

realiseer een pakkend verhaal binnen 45 seconden

voor wie
Studenten Cinematography en Sound Design (2e jaars). Daarnaast verrichten andere studenten op basis van vrijwilligheid hand en span diensten.

algemene typering en inhoud
De eindexamenkandidaten cinematography mogen aan het einde van hun studie een commercial ontwikkelen. Er wordt een aantal lessen gegeven door professionals uit de commercialberoepspraktijk. Aan het eind van deze lessenreeks volgt de briefing. De studenten cinematography pitchen op deze briefing en stellen een team samen waarmee zij de commercial willen gaan maken. Dit dienen allemaal studenten van de academie te zijn en het Sound Design wordt verzorgd door de tweede jaars studenten Sound Design. Uiteindelijk kunnen er acht plannen gerealiseerd worden.
De goedgekeurde resultaten zullen te zien zijn tijdens het eindexamenfestival en mogelijk tijdens het Nederlands Film Festival Utrecht.

leerdoel
Studenten leren in maximaal 45 seconden een verhaal dat een product of idee aan de man brengt, te vertellen. De student cinematography staat aan de basis van deze oefening. Hij ontwikkelt het plan, zoekt er een geschikte crew bij en is leading in de pitch.

onderwijsvorm
gezamenlijk oefening (primair voor studenten Cinematography en 2e jaars Sound Design)

periode
april - mei – juni 2015

docenten/coaches
Anita Smit, Annet Saatrube, Mick van Rossum en gastdocenten / coaches.

competenties
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11

toets
uitvoering van de opdracht

beoordeling
- voldoende aanwezigheid bij alle voorbereidende besprekingen (voorwaarde)
- actieve participatie (voorwaarde)
- kwaliteit van de uitvoering van de opdracht

studiebelasting
4 EC (112 uur) voor de studenten Cinematograhy

Delen