leerdoelen derdejaars films sound design

  1. de samenwerkingsverbanden verder verdiepen
  2. alle in het derde jaar opgedane theoretische, technische  en praktische kennis gericht toepassen voor een optimaal inhoudelijk resultaat
  3. een eigen diepgaande visie op geluid bij beeld formuleren en toepassen
  4. creativiteit gebruiken met technisch en inhoudelijk inzicht waarbij sociale en communicatieve vaardigheden optimaal worden ingezet
  5. gemaakte afspraken nakomen en wijzigingen in planning adequaat communiceren
  6. vanuit een gegeven script/plan van aanpak binnen een zeer hecht samenwerkingsverband met alle betrokken vakklassen een geluidsconcept schrijven, waarbij geluidsmechanismen worden geïncorporeerd binnen het concept
  7. in nauwe samenwerking met de bij de oefening betrokken componist van de Master Composing for Film muziekstructuren opnemen in het geluidsconcept
  8. de inhoud van het geluidsconcept aan crewleden communiceren via het maken en presenteren van geluidsvoorbeelden
  9. de inhoud vanuit het geluidsconcept vertalen in praktische voorwaarden voor het opnemen van het geluid tijdens de draaiperiode en deze voorwaarden communiceren met de betreffende departementen
  10. synchrone en niet-synchrone geluidsopname in surround maken, waarbij de techniek ten dienste staat van de inhoud
  11. door de keuze van een toepasselijke microfoontechniek de representatieve eigenschappen van (surround) geluidsopname herkennen en erkennen
  12. de in het derde en vierde jaar gebruikelijke (geluids)apparatuur adequaat en efficiënt bedienen
  13. als assistent functioneren voor derde- en vierdejaars Filmacademie producties of in de beroepspraktijk, op de set en/of tijdens de geluidsmontage en mixage
  14. de door de montagestudent afgeleverde montage organiseren in een ProTools sessie die geschikt is voor het werken in surround en in deze sessie het synchrone geluid zodanig monteren dat deze geluidsmontage kan worden overgedragen aan een ‘mixer’
  15. de inhoud van de film representeren in een toepasselijk sound design, gebaseerd op het met de regisseur en componist overeengekomen geluidsconcept
  16. een inhoudelijke mixage van de geluidsmontage maken, gericht op een 5.1 discreet surround uitbrengformaat die voldoet aan de geldende normen
  17. de surround mix vertalen in een Dolby stereo compatible LtRt mix en een LtRt televisie mix die voldoen aan de daarvoor geldende normen
  18. een logboek bijhouden dat inzicht geeft in het werkproces, keuzemomenten en creatief-inhoudelijke keuzes
  19. aan de hand van goed gekozen voorbeelden inzicht geven in cruciale beslissingen tijdens het creatieve proces van montage, geluidsmontage en mixage, die hebben geleid tot de uiteindelijke film, d.m.v. een presentatie aan een brede groep medestudenten en docenten
  20. kritisch kijken en luisteren naar de gerealiseerde films met als doel een analyserend inzicht te ontwikkelen als professionele maker
  21. omgaan met kritiek van collega studenten en begeleiders en reflecteren op het eigen handelen
  22. tijdens een evaluatie met externe deskundigen inzicht krijgen in hoe het derdejaars werk zich verhoudt tot de professionele beroepspraktijk
  23. omgaan met de mening van professionele filmmakers
  24. de reflectie op het eigen functioneren formuleren en communiceren in een verslag over het meegemaakte filmproces
Delen